maanantai 8. joulukuuta 2014

Venyttelystä kaivattu rutiini




Muutama viikko sitten kirjoitin täällä, kuinka aloitin kolmenkymmenen päivän jooga-haasteen. No, nyt on kuitenkin tunnustettava, että haaste on pahasti unohtunut. Pääsin päivään neljä ja sitten muiden kiireiden ja Ruotsin matkan takia se jäi. Vaikka varsinainen haaste minulta unohtuikin, niin positiivista on se, että olen venytellyt paljon huolellisemmin ja ahkerammin iltaisin. Joogattua ei siis ole tullut toivotulla tavalla, mutta venyttelyn määrää olen saanut nostettua kiitettävästi ja siitä onkin tullut taas toivottu rutiini iltoihin.

Jo muutaman viikon säännöllisen venyttelyn ansiosta olen huomattavasti vetreämpi kuin pari viikkoa sitten. Liikkuvuus on lisääntynyt todella paljon näiden viikkojen kuluessa, eikä pahempia lihaskipuja ole ollut, kun olen aina treenien jälkeen, päivän päätteeksi venytellyt huolellisesti. Aion jatkossa ehdottomasti pitää yllä tätä venyttely-rutiiniani ja koitan vielä tämän loppuvuoden aikana lisätä muutaman putkirullaus- kerran viikkoon, kun sellainen kerta kotoa löytyy.

Tänään minulla oli aamulla sen verran ylimääräistä aikaa, että tein pienen omatoimisen venyttely/jooga-session heti aamusta ennen opinnäytetyötapaamiseen lähtemistä. Kummasti tuollainen rauhallinen, kehoa huoltava liikunta virkistää heti aamusta ja tekee kaikenlisäksi mukavan vetreän olon koko päiväksi!

/Essi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti