keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

Askel lähempänä unelmaa



Olin alunperin suunnitellut kirjoittavani tänään maanantaisesta salitreenistä, mutta päätin jättää sen myöhemmäksi ja kirjoittaa jostakin ihan muusta. Kolmisen viikkoa sitten kävin nimittäin ensihoidon pääsykokeissa, jotka tänne Lappeenrantaan hakiessa koostuvat kirjallisesta osuudesta ja haastattelusta sekä lihaskunto- ja ketteryystesteistä. Haun kouluun tein talvella hieman puoli vitsilläni, sillä tiesin kuinka vaikeaa edes pääsykokeisiin on päästä. Kutsu pääsykokeisiin kuitenkin tuli ja vaikka en kaiken muun kiireen keskellä ehtinyt kokeisiin valmistautua kunnolla, päätin läheisteni kannustamana osallistua kuitenkin kokeeseen. Pääsykokeet menivät juuri, kuten olin hieman pelännytkin, liikunnallinen osuus ja haastattelu meni nappiin, mutta kirjallinen tuntui todella vaikealta. Koepäivän jälkeen olinkin ihan varma, että pääsykoepaikkaa ei minulle tällä yrityksellä tule.

Tänään oli sitten päivä, jota olin odottanut melko ristiriitaisin ajatuksin. Tänään julkaistiin pääsykokeiden tulokset ja niin siinä kävi, että olen nyt askeleen lähempänä unelmaani. Minulle on myönnetty opiskelupaikka ensihoidon koulutusohjelmaan Lappeenrantaan. En voisi onnellisempi olla, ensihoitajan ammatti on niin miun juttu! Ensihoidon opinnot tulen aloittamaan kuitenkin vasta tammikuussa, sillä haluan tietenkin suorittaa nykyisen kouluni kunnialla loppuun. Onneksi tuleva syksy on meillä koulussa akuuttihoitotyötä ja olen menossa tekemään viimeisen harjoitteluni juuri ambulanssiin, joten voin jo syksyn ajan fiilistellä tulevaa. 

/Essi 

4 kommenttia:

  1. Onnittelut opiskelupaikasta! ♥ Ihanaa, kun ihmiset uskaltaa tavoitella unelmiaan. :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! <3 Totta! Välillä on tehtävä suuriakin päätöksiä ja paljon työtä unelmien eteen :)

      Poista
  2. Hei, paljon onnea!! :) hieno juttu <3

    VastaaPoista